Szállítás

Bútorok szállítási és összeszerelési szolgáltatása és költségeik (lapraszerelt konyhákat kivéve)

Zalla-75
Zalla-76

Szállítási idők

 

A várható szállítási idők az egyes lehetőségekre az alábbiak szerint alakulnak:

  • Szabványos szállítás: Általában 3-5 munkanapot vesz igénybe. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a hétvégén vagy ünnepnapokon leadott rendeléseket az következő munkanapon dolgozzuk fel.

  • Üzletben történő átvétel: Általában 24 órán belül elérhető a rendelés leadását követően. Értesítést kap, amikor a rendelés átvételre kész.

 

Minden szállítási lehetőségnek más a költsége, és a végső szállítási díj függhet az áru méretétől és súlyától, valamint a szállítási címtől is.

 

Az Eladó által a termék kézbesítésére vállalt határidő a Szerződés részét képezi. Ha az Eladó nem tartja be a Szerződésben meghatározott szállítási határidőt, arról a Vevőt az alábbiak szerint köteles tájékoztatni:

 

Az Eladónak telefonon, e-mailben vagy levélben kell értesítenie a Vevőt a Szerződésben meghatározott termék érkezéséről. Ha az értesítés telefonon történik, azt e-mailben vagy egyéb hitelesíthető módon is meg kell erősíteni. Az értesítés kézbesítettnek tekintendő a levél postázását követő ötödik napon, vagy az e-mail küldését követő napon, és telefonos értesítés esetén azonnal. Mindkét fél felelős az érvényes kapcsolattartási információk megadásáért a szerződéskötés idején, és kötelesek egymást azonnal értesíteni minden változásról.

 

Ha az Eladó a szállítási határidőt 90 napon túl meghaladja, a Vevő jogosult írásos nyilatkozattal egyoldalúan kilépni a Szerződésből.

 

Szállítási hely és áruátvétel

 

A szerződés alapján történő értékesítés esetén a teljesítés helye az eladó üzlete vagy raktára, ahonnan az árut értékesítik. A vevő saját költségére és kockázatára felelős az árunak az átvétel helyéről történő elszállításáért, hacsak a felek másként nem állapodtak meg. 

 

A vevőnek a tájékoztatástól számított 5 munkanapon belül ki kell egyenlítenie az áruk teljes fennmaradó egyenlegét, valamint gondoskodnia kell szállításukról.

 

Ha a vevő nem veszi át a rendelt árut a értesítéstől számított 10 napon belül, az eladó tárolási díjat számíthat fel a késedelem 11. napjától kezdődően. A tárolási díj hetente 5000 forint egy szerződésre vonatkozóan. Az eladó harmadik féltől is igénybe vehet tárolási szolgáltatásokat. A késéssel kapcsolatban minden megkezdett hét teljes hétként számolódik. 

 

Ha a vevő nem veszi át a rendelt árut az értesítéstől számított 30 napon belül, az eladó felmondhatja a szerződést ajánlott levél útján, amely a feladást követő ötödik napon érkezettnek tekintendő. Ilyen esetekben a vevőnek ki kell fizetnie a tárolási díjat. Az eladó levonhatja a tárolási díjat a vevő által előlegként fizetett összegből, és a megmaradt összeget kamatmentesen visszatérítheti.

 

A tulajdonjog fenntartása

 

Az eladó fenntartja az áruk tulajdonjogát, amíg a teljes bruttó vételár és a Szerződésben vagy az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott költségek nincsenek kifizetve. Ezért az árut nem lehet biztosítékként felhasználni vagy egyéb módon megterhelni, mielőtt a teljes fizetés megtörténne.

 

Veszteség kockázata

 

A veszteség kockázata átszáll a vevőre az áru szállításakor a szállítási helyen, azaz az eladó központjában, fióktelepén vagy raktárában, vagy, ha másként nem lett megállapodva, a megállapított szállítási helyen, az áru birtokba vételének időpontjában, azaz amikor az árut a vevő járművébe rakják.

 

Mennyiségi panaszok

 

Az eladó a termékeket mennyiségben, darabonként és/vagy súly szerint szállítja a vevőnek. A vevőnek átvételkor ellenőriznie kell az áru mennyiségét.. Ha a vevő nem emel kifogást a mennyiségre - az áruk számára és/vagy súlyára vonatkozóan - és a termékek csomagolására vonatkozóan a szállítás és átvétel idején, akkor nem teheti meg ezen alapon a kifogásokat a szállítás és átvétel után.

 

A vevőnek a szállítás és átvétel idején meg kell tennie minden panaszt a kapott áruk mennyiségével - az áruk darabszámára, súlyára vonatkozóan. A feleknek kötelezően fel kell jegyezniük minden panaszt egy jelentésben. Az eladónak 3 munkanapon belül meg kell vizsgálnia a panaszt annak benyújtását követően, és az eredményekről azonnal tájékoztatnia kell a vevőt, és ennek eredményeként azonnal orvosolnia kell a mennyiségi panaszt, vagy el kell utasítania azt.